آتلیه عکاسی کودک کفشدوزک
آتلیه عکاسی کودک کفشدوزک

آتلیه عکاسی کودک کفشدوزک

چگونه عکسهای خوبی از کودک خود ثبت کنیم ؟

طی سالهای گذشته عکس گرفتن از بچه ها با پیشرفت تکنولوژی و توجه بیشتر به کودکان و اهمیت گذر زمان کودکی در بچه ها مورد توجه بیشتری قرار گرفته است . عکاسی از کودکان و نوزادان شرایط بخصوصی دارند زمانی که شما دست به دوربین می برید باید این نکته را در نظر داشته باشید که عکاسی از بچه ها عکاسی لحظه هاست و هیچ درست و نادرستی وجود ندارد اما با رعایت برخی اصول شما میتوانید به نتایج بهتری دست یابید و از دیدن آنها لذت دوچندان ببرید .

۱- کودک را مجبور با کار خاصی نکنید ، تلاشتان این باشد که حس کودک طبیعی باشد

بهترین فضا ها برای عکس گرفتن از کودک فضایی که در آن بچه ها احساس راحتی کنند و از جایی که قرار گرفتند لذت ببرند این فضا ها می تواند پارک ، اتاق خود کودک و یا فضا هایی که بچه ها شاد و سرخوش سعی در کشف آنجا کنند

۲- ابزارهایی جهت جلب توجه کودک تهیه کنید

عکاسی از کودکان اصلا کار ساده ای نیست ، خیلی زود حواس بچه ها پرت می شود و واقعا ممکن است متوجه نشوند که چه خبر است اما با یک وسیله ای که صدایی جدید برای کودک تولید می کند توجه آن را جلب نمایید . 

۳- صبور باشید

کودکان همیشه غیر قابل پیش بینی هستند یک لحظه لبخند می زنند و بالا و پایین می پرند و لحظه ای بعد شروع به گریه کردن می کنند و خود را قایم می کنند .

۴- رسمی یا غیر رسمی

یکی دیگر از نکات مورد توجه در عکاسی صحنه آرایی آن است به شکلی که بیشتر شبیه یک عکس پرتره شود .

درباره محل عکس گرفتن خوب فکر کنید ، اگر یک عکس رسمی تر می خواهید، کودک را به آتلیه عکاسی کودک ببرید 

۵- شاد باشید

 بیش تر وقت ها، بودن با بچه ها لذت بخش است

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آتلیه عکاسی , آتلیه کودک  مقالات آتلیه کودک کفشدوزک را مطالعه بفرمایید.

http://www.photokafshdoozak.com/

 

ابزار های مناسب عکاسی از کودکان


از دوربین‌های سریع و لنزهای پر سرعت استفاده کنید. حتما لنزهای مختلف واید و تله و ...، نورهای کمکی که به آنها نیاز خواهید داشت  و باطری و کارت حافظه اضافی همراه داشته باشید. اگر با دوربین‌های غیر دیجیتال عکاسی می‌کنید از تعداد کافی حلقه‌های فیلم مطمئن شوید.

 

عکس خوب به نور خوب نیاز دارد. قبل از عکاسی از مناسب بودن نور مطمئن شوید. گاهی لازم است از نورهای مصنوعی چون فلاش، پروژکتور  و البته رفلکتور هم استفاده کنیم. و از والدین کودک بخواهید لباس‌های روز عکاسی را به کودک نشان دهند تا در روز معین در لباس‌ها احساس راحتی کند. و نکته مهم برای ثبت لحظات آنی آماده باشید. همیشه انگشتان باید آماده فشردن شاتر و چشم هایتان شکارچی لحظات باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آتلیه کودک و آتلیه عکاسی کودک به وب سایت زیر مراجعه کنید.

www.photokafshdoozak.com