آتلیه عکاسی کودک کفشدوزک
آتلیه عکاسی کودک کفشدوزک

آتلیه عکاسی کودک کفشدوزک

عکاسی از کودکان در برف

همه ما برف را دوست داریم و بهترین خاطرات کودکیمان را در روزهای برفی گذراندیم. از برف بازی گرفته تا ساختن آدم برفی در اندازه های مختلف، همگی خاطرات کودکی بسیاری از ما را رقم می زند. عکاسی ازکودکان در برف کار بسیار جذاب و هیجان انگیزی است. روزهای برفی فرصت های محدود و کم تکراری هستند که باید به خوبی از آن ها استفاده کرد. عکاسی در روزهای برفی نیاز به مهارت خاصی دارد،رعایت کردن نکات کلیدی ذیل باعث خواهد شد تا عکس های ایده ال از کودک خود در برف داشته باشید ، پس با خواندن ادامه مطلب با ما همراه باشید 

1) فاصله کانونی مناسب

فاصله کانونی که برای لنز بکار می برید تاثیر خود را در نتیجه نهایی کار نشان می دهد. هر چه این فاصله بیشتر باشد، صحنه را بیشتر متراکم می کند و افکت های پرسپکتیو را کاهش می دهد. این در هنگام عکس برداری از کودکان در برف کارایی خوبی دارد . اگر شدت بارش برف خیلی زیاد نیست و می خواهید این حس را در عکس ایجاد کنید که شدت بارش زیاد است، در یک فاصله کانونی زیاد می تواند شدت بارش زیاد برف را نمایش دهد که 50 یا 100 فوت دورتر به زمین می ریزند. البته این به توانایی و قدرت دستگاه دوربین شما بستگی دارد. از سوی دیگر، یک زاویه فراج باعث اغراق آمیز شدن فواصل می شود، اما در همین زمان میزان عمق میدان را افزایش می دهد. 

2) دریچه دیافراگم مناسب

هنگام عکس برداری از کودکان در برف مثل عکس برداری از هر سوژه دیگر، تنظیمات دریچه دیافراگم نقش مهمی بازی می کند. هر چه دریچه دیافراگم بزرگتر باشد در نتیجه عمق میدان کم عمق تر و سطحی تر است. به عبارت دیگر، اگر دوست دارید عکسی با افکت bokeh داشته باشید دریچه دیافراگم را بزرگ کنید. برعکس، اگر می خواهید عمق میدان بیشتر باشد از دریچه دیافراگم کوچک مثل f/11 استفاده کنید. 


3) سرعت شاتر مناسب

هنگام عکس برداری در برف سرعت شاتر تاثیر به سزایی روی عکاسی کودک  شما خواهد داشت.از سوی دیگر اگر بخواهید دانه های برف واضح و شفاف دیده شوند  باید سرعت شاتر را زیاد کنید.



سوژه عکاسی از نوزاد

عکاسی نوزاد یکی از لذت بخش ترین وجذاب ترین شاخه های عکاسی برای عکاسان به شمار می رود ، به خصوص که عکاس خود پدر یا مادر نوزاد باشد ، با به دنیا آمدن نوزاد هر پدر و مادری سعی می کند با تهیه عکس  و قراردادن عکس های در آلبوم عکس خاطرات رشد کردن نوزاد خودرا همیشه زنده نگه دارد . شاید برای بسیاری از والدین این سئوال مطرح شود که برای  گرفتن عکس از نوزاد باید به آتلیه تخصصی نوزاد  مراجعه کند ،و یا خودشان می توانند در منزل با دوربین های عکاسی و یا حتی با گوشی موبایل از نوزادشان عکس بگیرند .درپاسخ باید بگوییم که انتخاب با شماست ، و می توانید انتخاب متفاوتی بین عکاسی در منزل و یا رفتن به آتلیه عکاسی داشته باشید ، قبل از هر چیز فراموش نکنید که عکاسی از نوزاد به مراتب سخت تر از عکاسی کودک در حال رشد است ، چرا که بدن آن ها ضعیف تر ، چشم آن ها حساس به نور محیط و فلاش دوربین عکاسی است ، اگر قصد مراجعه به آتلیه عکاسی را دارید صرفا به دنیال آتلیه عکاسی ارزان نباشید .به تیم عکاسی آن ، محیط بهداشتی اتلیه عکاسی  ، امکانات مناسب  عکاسی و ... توجه نمایید .زمانی که نوزاد خواب است ویا زمانی که در حال شیر خوردن است ، یکی از بهترین سوژه های عکاسی است ، خودتان می توانید با کمی خلاقیت از نوزادتان عکس های هنری بگیرید ، مانند قراردادن نوزاد در سبد یا جعبه های بزرگ، استاده از تم های مختلف بسته به جنسیت نوزاد ، مثب تل ، کلاه ، شال و .... ولی پیشنهاد ما این است که برای گرفتن مشاوره و دیدن نمونه کارهای  عکاسی  به یکی از بهترین آتلیه های کودک مراجعه نموده وعکسی زیبا وخاص از نوزادتان ثبت نمایید 

ژست عکاسی کودک

عکاسی ازکودک همواره مورد توجه عکاسان بوده و هست ، اما در این بین عده ای از والدین هستند که ترجیع می دهند به جای مراجعه به آتلیه تخصصی کودک  و گرفتن عکس های هنری از کودکانشان ، خودشان از او عکاسی کنند .اولین قدم قبل از هرچیز ،تهیه یک دوربین عکاسی با مد عکاسی کودک است ، با به روز شدن دنیای تکنولوژی و  پیشرفت های چشم گیر دنیای عکاسی تقریبا این حالت در اکثر برندهای نام آشنای دوربین عکاسی به وفور استفاد می شود .برای ژست عکاسی کودک از وسائل منزلتان کمک بگیرید ،آشپزخانه ،حال پذیرایی ، اتاق کودک ، می توانید از او عکس های مختلف بگیرید ،یکی از حالت های ایده ال زمانی است که کودک خواب است .فقط فراموش نکنید که برای گرفتن عکس از او حتما فلاش دوربین را خاموش کنید. لباس های مختلف در کنار چیدمان مختلف دکوری را امتحان کنید تا خلاقانه ترین عکس را از کودکتان ثبت نمایید.اگر خودتان ایده دیگری برای ژست عکاسی ندارید می توانید عکاسی در فضای باز هم امتحان کنید و یا با دیدن نمونه کار های عکاسی کودک آتلیه کفشدوزک از همکاران حرفه ای ما کمک بگیرید ،

عکسهای ترکیبی خلاقانه از کودک

عکاسی کودک یکی از شاخه های لذت بخش هنر عکاسی است ، که با پیشرفت روز افزون در متدهای گوناگون توسط آتلیه عکاسی کودک ارائه می شود . خدمات متنوعی اعم از :عکاسی کودک ،عکاسی بارداری ،  عکاسی نوزاد، عکاسی مدلینگ نوزاد ،عکاسی ترکیبی کودک وبسیاری دیگر که می توانید با مراجعه به یکی از اتلیه های تخصصی کودک عکس های زیبا و هنری ثبت نمایید.عکاسی ترکیبی کودک یکی از سبک های نوین عکاسی است که قصد داریم در این مطلب شما را با آن آشنا نماییم.به طور کلی و خلاصه ترکیب حالت مختلف کودک وقراردادن ان دریک عکس ،عکاسی ترکیبی نامیده می شود .برای اینکار عکاسان حرفه ای و باتجربه ابتدا از کودک چندین عکس گرفته وبنا به ذوق و سلیقه خود باترکیب آن ها در یک عکس جلوه ای متفاوت وزیبا به آن می دهد .گاه عکاسی ترکیبی به همراه تم های مختلفی مانند :تم تولد ،تم ورزشی و... که به انتخاب خود کودک و یا سلیقه والدین برای عکاسی در نظر گرفته می شود.حرکت دست ، پا و بدن کودک وقتی در بهترین حالت دریک عکس ترکیب می شوند باعث ثبت عکسی خلاقانه وهنری میشود.


ایده های خلاقانه برای گرفتن عکس از نوزادان

عکاسی از نوزاد و تهیه آلبوم عکاسی دیجیتال که امروزه در اکثر آتلیه ها مرسوم شده است ،یکی از لذت بخش ترین هنرعکاسی به شمار می رود.قطعا پدر و مادر ها نیز دوست دارند چه در منزل با دوربین شخصی خودشان و یا با مراجعه به آتلیه تخصصی کودک   بهترین و خلاقانه ترین عکس ها را از نوزادشان ثبت نمایند.ولی اینکار به همین راحتی هم نیست ، با رعایت نکاتی که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت  می توانید عکس های هنری و زیبا از نوزاد دلبندتان داشته باشید .قبل از هر چیز همیشه به یاد داشته باشید که درحین عکاسی باید آرام و صبور باشید و هموراه لبخند به لب داشته باشید،حضور مادر نوزاد در حین عکاسی باعث آرامش و دلگرمی  نوزاد می شود ،پس فراموش نکنید که اگر قصد عکاسی در منزل یا اتلیه عکاسی نوزاد را دارید ، از مادر نوزاد بخواهید شما را همراهی کند .یکی از ایده های عکاسی از نوزاد عکاسی از نوزاد دریک حالت واز زاویه های مختلف است ، که می تواند باعث خلق عکس های هنری و خلاقانه شود .استفاده از عروسک ، تل ،عینک و.... بسته به نوع جنسیت نوزاد در کنار او می تواند به زیبایی عکس کمک کند .سعی کنید از حالت طبیعی نوزاد عکس بگیرید،عکاسی در حالت های طبیعی مثل زمانی که نوزادتان خواب است یا در حالت های روحی مختلف می تواند عکس های هنری به شما هدیه دهد .حالت خوابیده با دست پای جمع یکی از رایج ترین حالت هایی است که در اکثر آتلیه ها به شما پیشنهاد می شود .اگر خودتان هیچ ایده ای نداشتید و یا قصد داشتید از ایده های خلاقانه بیشتری برای عکاسی از نوزادتان بهره ببرید می توانید به آتلیه کودک در تهران مراجعه نمایید و از کودک یا نوزادتان عکس هایی هنری و خلاقانه بگیرید.