آتلیه عکاسی کودک کفشدوزک
آتلیه عکاسی کودک کفشدوزک

آتلیه عکاسی کودک کفشدوزک

عکاسی از کودکان در برف

همه ما برف را دوست داریم و بهترین خاطرات کودکیمان را در روزهای برفی گذراندیم. از برف بازی گرفته تا ساختن آدم برفی در اندازه های مختلف، همگی خاطرات کودکی بسیاری از ما را رقم می زند. عکاسی ازکودکان در برف کار بسیار جذاب و هیجان انگیزی است. روزهای برفی فرصت های محدود و کم تکراری هستند که باید به خوبی از آن ها استفاده کرد. عکاسی در روزهای برفی نیاز به مهارت خاصی دارد،رعایت کردن نکات کلیدی ذیل باعث خواهد شد تا عکس های ایده ال از کودک خود در برف داشته باشید ، پس با خواندن ادامه مطلب با ما همراه باشید 

1) فاصله کانونی مناسب

فاصله کانونی که برای لنز بکار می برید تاثیر خود را در نتیجه نهایی کار نشان می دهد. هر چه این فاصله بیشتر باشد، صحنه را بیشتر متراکم می کند و افکت های پرسپکتیو را کاهش می دهد. این در هنگام عکس برداری از کودکان در برف کارایی خوبی دارد . اگر شدت بارش برف خیلی زیاد نیست و می خواهید این حس را در عکس ایجاد کنید که شدت بارش زیاد است، در یک فاصله کانونی زیاد می تواند شدت بارش زیاد برف را نمایش دهد که 50 یا 100 فوت دورتر به زمین می ریزند. البته این به توانایی و قدرت دستگاه دوربین شما بستگی دارد. از سوی دیگر، یک زاویه فراج باعث اغراق آمیز شدن فواصل می شود، اما در همین زمان میزان عمق میدان را افزایش می دهد. 

2) دریچه دیافراگم مناسب

هنگام عکس برداری از کودکان در برف مثل عکس برداری از هر سوژه دیگر، تنظیمات دریچه دیافراگم نقش مهمی بازی می کند. هر چه دریچه دیافراگم بزرگتر باشد در نتیجه عمق میدان کم عمق تر و سطحی تر است. به عبارت دیگر، اگر دوست دارید عکسی با افکت bokeh داشته باشید دریچه دیافراگم را بزرگ کنید. برعکس، اگر می خواهید عمق میدان بیشتر باشد از دریچه دیافراگم کوچک مثل f/11 استفاده کنید. 


3) سرعت شاتر مناسب

هنگام عکس برداری در برف سرعت شاتر تاثیر به سزایی روی عکاسی کودک  شما خواهد داشت.از سوی دیگر اگر بخواهید دانه های برف واضح و شفاف دیده شوند  باید سرعت شاتر را زیاد کنید.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.